Titov sin
Zgodba o razburkanem prijateljstvu med brezdomcem in novinarjem, ki o njem piše knjigo, razkrije družinske skrivnosti obeh.
Dimenzije: 13 × 20 cm
Leto izida: 2022
Število strani: 280
Vrsta: mehka vezava, trda vezava
ISBN: 9789612773595
ISBN: 9789612773465
O knjigi
Klemen je pisec oglasov in bivši novinar, razočaran nad svetom, v katerem vladata denar in licemerstvo. Frenk je občasni brezdomec, ki se je že večkrat znašel v psihiatričnih ustanovah, sicer pa je poln idej, ki se vedno znova izjalovijo. Med obema se splete prijateljstvo z vzponi in padci, ki Klemnu pomaga preseči lastno naivnost in vlogo žrtve patriarhata, medtem ko Frenk – ki želi, da Klemen o njem napiše knjigo – upa, da bosta skupaj našla odgovor na vprašanje, kdo je njegov oče.
Roman Titov sin razpira prostor onkraj ustaljenih (in krivičnih) dihotomij, v katerem bi se razumsko in nerazumsko lahko povezala v odprt dialog. Klemen svoja razmišljanja pripoveduje psihoanalitiku, s čimer se približuje ne le svojemu bistvu in temni družinski skrivnosti, temveč odkriva tudi, da je “norost” bolj kot ne družbeni konstrukt. Zato je Titov sin tudi ostra in aktualna kritika enostranskega razumevanja “normalnosti”, hierarhičnih odnosov, prisilne marginalizacije in stigmatizacije norosti, predvsem pa pledoaje za strpnost in dezinstitucionalizacijo.
Odzivi
Kje sanjarjenje in domišljija preideta v laž ali celo v norost? In kakšen je potemtakem položaj književnosti kot laži oziroma konstrukcije per se? Titov sin razgalja večinoma rokohitrske predstave in opozarja, da je jasne ločnice večinoma vsaj težko, če ne že nemogoče postaviti. Če bi romanu morali pridati še kakšno oznako, bi lahko rekli, da gre za (psevdo)biografijo, ki poskuša razkrinkati licemeren in diskriminatoren, v najboljšem primeru pa dušebrižen odnos »zdrave« večine do ljudi s psihičnimi težavami. Roman opozarja, da gre pri skrbi za posameznika s psihičnimi težavami tako v družinskem okolju kot na državnem nivoju nemalokrat za potrebo po nadzoru, saj naj bi bilo odklonsko ravnanje nevarno za družbo. Ko ljudi strpamo v psihiatrične bolnišnice, jih kot družba getoiziramo in posledično marginaliziramo, pri čemer pa se še tako utilitaristična argumentacija izkaže za zavajajočo.
Sašo Puljarević za DeloV romanu Titov sin, ki je po vzoru letnih časov razdeljen na štiri dele, vse do konca ne izvemo, ali je Frenk res sin slavnega maršala, a to ne nazadnje ni več pomembno, saj se vmes odvrti toliko drugih dramatičnih življenjskih prelomnic in spoznanj, da se “saga” o realnih in fiktivnih Titovih potomcih umakne v zadnji plan. Pomembnejše je, da glavna junaka s pomočjo matere in prijateljev obudita v sebi tisto potlačeno subtilnost, ki jima omogoči, da se družinske vezi nekako znova vzpostavijo in da na neki simbolični način zavzameta vlogo odsotnega oziroma mrtvega očeta.
Miša Gams za Radio Slovenija